Grote merken zetten in op Biobased materialen!

Grote merken zetten in op Biobased materialen!

Onder druk van de toenemende interesse van consumenten, zetten grote bedrijven steeds meer in op het gebruik van biobased grondstoffen en materialen. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van communicatie- en PR-bureau op het gebied van bio-economie Sustainability Consult.

Het bureau ondervroeg het afgelopen jaar ruim veertig grote merken over het gebruik van biobased materialen en grondstoffen. Onder hen merken als Adidas, Ford, Lego en Nestlé. Van deze bedrijven geeft 84% aan al gebruik te maken van biobased materialen in hun producten.

Door de toenemende vraag van consumenten naar milieuvriendelijke producten en verpakkingen, wordt het voor bedrijven noodzakelijk om hierin te investeren. Ruim een kwart van de ondervraagden geeft aan bij het kiezen van leveranciers prioriteit te geven aan ‘groene’ bedrijven. Ruim de helft van de bedrijven zet inmiddels ook al doelen voor het realiseren van biobased producten.

Lees verder...

Bron: Agro&Chemie

Klik hier voor het rapport